onsdag, juli 10, 2019

Valpkurs gång 3

Esset sov länge så jag låg till klockan 9 idag. Somnade nog vid 22 tiden i går så i natt har det blivit många timmars sömn

Blev kaffe på kullen och sedan frukost innan jag fixade lite hemma och röjde en del på gården.

På eftermiddagen la jag ett spår till Vinna som hon fick gå innan jag åkte iväg på valpkurs igen.

Eftersom jag kom så tidigt till klubben så hann jag med att köra lite lydnad och rallylydnad med Vinna före kursen. Mycket uppskattat och duktig var hon. Mindre duktig var hon när hon lyckades gnaga sig genom byxorna på en kvinna som hade köttbullar i sin benficka.

Robin kom också förbi klubben så jag blev av med gässen som de ska använda på Ockelboprovet.

När kursen väl började hade Esset redan varit med nere på planen i en timma. Idag var Esset riktigt duktig, särskilt på inkallning.

På vägen hem från kursen så stannade jag och hämtade pizza som vi åt eftersom Henke kommit hem från Göteborg medan jag var på kurs.

Kvällen blev väldigt lugn.

Inga kommentarer: