måndag, maj 12, 2008

Gen rep & Mary Kay Party

Idag efter jobbet var det dags för ett genrep inför helgen. Jag antar att det är mycket myrmarker i Umeå så jag styrde kosan till Kaffebönan för att på egen hand köra ett litet jaktprov med Humla. Hade tinat mina 3 änder så jag började med att gå ut och lägga ut 2 av dem först och sedan gck jag och hämtade Humla. Hon hade ju varit hemma hela dagen och fick bara 50 meter på sig att rasta sig.

Gick fot stigen ner till vattnet där jag körde lite tolling på den våta myrmarken. Gick super! Satt sedan Humla och gick iväg och kastade en and i vattnet. Hon tog samma väg som mig men ingen tvekan. Blev långt att gå på land när hon kom upp men det klarade hon bra och avlämnade i hand.

Körde mer tolling och det gick lika bra nu och även nästa markering som även den lämnades i hand.

La sedan ut den anden i blötat och gick tillbaka till Humla och skickade henne på söket. Alla tre kom in snabbt så jag la ut den igen på nya ställen och skickade henne och det gick lika bra denna gång.

Avlsutade med markeringar i svattram och då fick hon jobba lite men hittade den till sist så vi gjorde om övningen igen och nu gick det bättre så då avslutade vi dagens träning. Här kommer lite Humlabilder...




Gick sedan och hämtade Neo å så fick han plocka in ett dummisök med 6 dummiesar. Blev många byten första svängen men sen gick det bra. Han tyckte att det var kanonkul att jobba. Humla fick ligga passiv under tiden... Hör kommer lite bilder från den övningen.









Promenerade sedan lite för att de skulle hinna rasta sig. När hundarna skulle hoppa in i bilen såg jag att Neo var jättegeggig så Humla fick hoppa in i bilen så gick jag ner till Kaffebönan igen för att tvätta av Neo. Tog med den blöta anden och lät Neo apportera lite i vatten. Det gick bara fint...
Direkt efter träningen var det fort hem, dusch och sedan lite mat innan det var dags att gå över till Gunilla för att vara med på Mary Kay party. Blev lite inköp i form av ögonkräm, rengöringsprodukt och ett nytt puder. Gunilla bjöd också på förtäring i form av vin, ost och kex. Avslutade kvällen runt 22:30.

Inga kommentarer: