torsdag, juli 22, 2010

Resdag

Idag kommer det att bli en riktig resdag. Jag hoppas verkligen att det inte är såå mycket trafik samt att det inte är en massa vägarbeten och annat. Hoppas på att vara framme till 16-tiden för att checka in och sedan åka iväg på genomgången inför morgondagens workingtest.

Trafiken flöt på och jag var framme efter prick 4 timmar och anlände därför till Kolmården redan före 16 så jag hann äta också innan Camilla och Anette anlände så att att vi kunde checka in på vandrarhemmet. Vi fick ett stort rum för 6 bäddar och det gick hur bra som helst att ha hundarna tillsammans ockå vilket kändes skönt.

Klockan 18 åkte jag och Camilla iväg till campingen. Camilla stannade med Anna och Sabina medans jag åkte upp för att vara med på genomgången inför workingtestet. Verkar vara en enkel ruta att jobba på, kommer nog att flyta på bra skulle jag tro.

På vägen tillbaka gjorde Humla nått som hon aldrig gjort tidigare, hon klättrade in i kupén. Stannade och flyttade tillbaka henne men hon bara hoppade fram igen. Vi har lastnät så det går att klämma sig emellan och det gjorde hon altså. Såg till att täppa till "hålen" lite med ett koppel få se om det funkar i morgon.

Tillbaka på campingen skulle jag ansluta till de andra. Det var verkligen häftigt att försöka gå de 150 metrarna upp till stugan, det tog 40 minuter för man träffade ju hela tiden tollarfolk så det blev massor med trevliga möten på vägen. Från campingen åkte vi inte förrän klockan 21:30 och då köpte vi två pizzor som jag, Camilla och Anette delade på.

Vi gick och la oss vid 23 tiden men det var fruktansvärt varmt i rummet och trots att vi sov med öppna fönster så blev det rejällt varmt.

Inga kommentarer: