söndag, oktober 30, 2011

Vinna har varit på semester

Vinna sov bra trots att hon var på ett nytt och främmande ställe. Gnällde till vid 06:30 och eftersom hon inte bajsade när innan vi gick och la oss så tyckte jag att det var bäst att gå ut. Rastade sig, åt mat och somnade sedan om i två timmar men då var det dags att kissa lite. Väl inne igen så somnade hon, och jag i ytterligare 1,5 timma.

Efetr frukost så tog jag och Birgitta en promenad ute på täkterna. Vinna fick kämpa ordentligt för att ta sig fram i det bitvis höga gräset men hon bara plöjde fram. Neo halkade eller snubblade där det var som geggigast så han stöp på näsan och gjorde en volt i leran vilket innebar att han skulle komma att behöva en dusch.

När han var så geggig var det enklast att åka hem direkt och duscha honom hemma. När det var gjort bakade jag en långfranska LCHF och sedan betalade jag kvarstående räkningar för denna månad innan jag slappade lite en stund framför tvn.

Två promenader blev det också under eftermiddagen/kvällen. En lite längre (med Vinnamått) nere efter bäcken å då fick Vinna se kossor för första gången. Sedan en riktigt kort i mörkret vid 21-tiden.

På kvällen kokade jag palt och frossade i mig hela tre stycken!!! Himla vad gott det var! Gjorde också bort att duscha ikväll eftersom det kommer att bli lite körigt i morgonbitti eftersom Henke fortfarande är borta.

Inga kommentarer: