söndag, februari 09, 2014

Slappardag

OS har börjat men jag har inte sett nått så idag blev det ändring på det. Såg såklart Hellners silverlopp och dessutom lite annat men på eftermiddagen var det ingen riktigt skojigt att kolla på. Blev istället en lång promenad med tjejerna medan Henke tog med Neo på en kortare runda.

När jag kom hem stannade jag ute och körde lite med Vinna. Körde högen eftersom Vinna har en förmåga att byta och högen gick väldigt bra.

Tänkte sedan köra dirigering men det gick inte lika bra. Nu var hon så där puckad att hon stannade efter en bit. Jag blir irriterad och då får jag problem med henne vid mina fötter i samband med skick så jag la ner. Gick istället fot och lastade markeringar ut i djupsnön. Lämnade sedan Vinna och kallade in till en ny plats varifrån jag skickade på den kastade markeringen. Mycket duktig var hon på detta!

Vi var iväg en sväng på Ica på eftermiddagen och sedan stannade vi till och käkade Pizza innan vi begav oss hemåt igen.

Ytterligare en promenad med vovvarna, slapp i soffan och gjorde dessutom denna

 DSC_0807

Panacotta på Ahlgrens bilar. Ni hittar receptet här

I min smak blev det faktiskt fööör sött trots att jag är en riktigt gottegris som älskar när det är sött men detta blev lite för sliskigt.

Inga kommentarer: