tisdag, april 22, 2014

Tillbaka till arbetet… & bruksträning med tjejerna

Efter påskledigheten var det dags att gå tillbaka på jobbet. Kände mig lite trött och seg och splittrad och fick väl inte så där jättemycket gjort idag kände jag.

På lunchen när jag gick med hundarna stötte jag på inte mindre än två ormar. Årets första. Tack och lov var det ena en kopparorm/ödla och den andra en död snok men ändå….

På eftermiddag fick jag höra att Lisas Jabber blivit huggormsbiten och lite senare berättade Henry att gamla Magda också blivit biten. Jösses vad ormsäsongen exploderade idag!!! Visar tänderna

Efter jobbet åkte jag till brukshundklubben och tränade. Blev en jättebra träning med budföring och platsliggning. När det gäller budföringen fokucerade vi att sitta kvar vid mottagaren samt att bli klappad. Gick frammåt och borde funka bara vi får chans att träna mera…

Platsliggningarna (vi gjorde två) funkade fint bägge gångerna.

Testade också de övriga momenten och de fungerade fint. Framförgåendet sitter dock inte alls… än…. Blinkar

Även Humla fick köra bruksmomenten och hon är taggad och tycker det är sååå skoj. Gjorde även en fjärrdirigering vilket fungerade väldigt bra!

Hade såå ont i skallen när jag kom hem så efter maten orkade jag inte så mycket mera…

Inga kommentarer: