tisdag, oktober 11, 2016

Dieselutsläpp och 6st inspektioner

På jobbet strax före 7 och dagen fick en rivstart. Räddningstjänsten ringde och meddelade att det skett ett dieselutstläpp på 300 liter. Jaha, bara att köra på! Ut på plats för en första bedömning. En sugbil, en kranbil, en grävare och en lastbil behövdes på platsen så jag kunde inte göra så mycket mera så istället åkte jag och Anne-Li ut på inspektioner.

Längst vägen blev det även kontroll av ett bostadsområde som förfaller med rasande takt, nått avloppsärende och lite annat. Väl tillbaka i stan blev det lunch och sedan var det dags att återvända till utsläppet för ytterligare bedömningar och sedan avslutade dagen med ytterligare inspektioner så det blev en lång dag som inte avslutades förrän klockan 18.

Promenad i mörker med tjejerna när jag kom hem. Då fick vi testa de nya reflexjackor. På en promenad genom byn där det kom totalt 5 bilar så stannade 3 för att säga hur fantastiskt bra vi syntes. Var som två stora lampor efter vägen. Tror lager 157 kommer att få sälja fler jackor tack vare mig… Open-mouthed smile

14591865_10209165161959825_1666110603384242520_n

Långa intensiva arbetsdagar gör att man blir helt slut så jag somnade extremt tidigt.

Inga kommentarer: