måndag, januari 27, 2020

Chock…

Så här dagen efter championatet så bestämde jag mig för att nu skulle det bli ordning och reda på den lilla valpen som faktiskt börjar bli stor. Hopp och skutt likt en flipperkula på promenaderna ska nu upphöra. Nu ska hon kunna gå i koppel som vanliga hundar. Började redan på förmiddagsfikat och hon var så lugn och fin så jag tror att hon är tankeläsare också. Även på  lunchpromenaden gick det väldigt fint men visst förstärkte jag möjligheten att det skulle gå bra genom att gå lugnt och vara konsekvent. Det var bara när hon såg en hund i skogen som flipperkulan åter dök upp igen under en del av promenaden.

Dagen i övrigt blev lite av en chock! Vi var ju och tränade hund i Färila i lördags. Alla hundarna var duktiga och nivån på träningen var Ökl för de flesta hundarna. Idag kom Tobbe förbi mig på jobbet och berättade att Aslan var död. Aslan, en flat på sex år som var pigg och frisk och gjorde en jättefin träning i lördags var ett dygn senare död. Han ville inte äta dagen efter träningen. Tumör på Mjälten konstaterades men när de öppnade honom för att operera bort mjälten visade det sig att spridningen var så omfattande att det inte gick att göra något. Så ofattbart hastigt och oväntat! Å så ofattbart orättvist då Tobbe och Kajsa förlorade sin andra flat, Shaggy för bara ca ett år sedan och inte heller han var gammal.

Här är en bild på Tobbe och Aslan från en träning för några år sedan. RIP Aslan


Efter jobbet blev det åter igen en ordning och reda promenad och på kvällen friserade jag tjejernas tassar och klippte klorna på dem bägge två.

Inga kommentarer: