måndag, augusti 24, 2020

HBTQ- pride

Idag jobbade ag hemma på förmiddagen fram till klockan 9:30. På fikat åkte jag in till jobbet för att vara med på en digital Pride-festival som inte var någon festival utan en monolog med efterföljande diskussion om HBTQ-frågor eller egentligen acceptansen av allas olikheter och inte bara könsrelaterade olikheter. Intressant och tänkvärt!

Lunchen intog jag på jobbet så fick jag lite sällskap sedan åkte jag hem och gick en promenad med tjejerna i skogen. Snårigt som tusan blev det och inte hittade jag någon svamp heller...

På eftermiddagen blev det dock vanligt jobb fram till strax efter klockan 16:15.

Slappade en stund och sedan gick vi med tjejerna genom byn. Några rallyövningar på vägen och även en hel del gå fint i koppel.

Till middag blev det broccolisoppa med valnötscreme. Ett recept som jag absolut kan rekommendera. Klicka här om du vill komma till receptet.

På kvällen körde jag lite snabba gripanden med and vilket både Esset och Vinna fick köra. Esset för att hon behöver det och Vinna för att vi om möjligt ska få bort hennes ätbeteende. Funkade väldigt fint!


Inga kommentarer: