tisdag, oktober 13, 2020

Konsten att ta tillvara på den korta tiden...

Jobbade på fram till klockan 10 och insåg att det var hög tid att ta fika/frukost. Såg samtidigt att solen sken utomhus och det har inte hänt ofta de senaste två veckorna så jag beslutade mig för att ta "lunchpromenaden" redan nu. Det gäller att ta vara på den korta tiden som solen visar sig... Sagt och gjort! Tog även med mig kameran så det blev några bilder....










Det visades sig vara ett smart drag för sen mulnade det på och när jag gick en kortare promenad vid 14-tiden så började det regna igen.

Jobbade sedan på fram till klockan 17 då Henke kom hem. Då gick vi till härbret och la ut ett sök och sen gick vi en promenad. När vi återvände till platsen så fick Henke skicka Vinna medan jag skickade Esset om vartannat. Sitta lös när den andra hunden arbetade osv. Superduktiga trots att det kom folk som ställde sig och fiskade nere vid sjön och som framförallt väckte Essets nyfikenhet.

Efter maten så deltog jag i Tollarklubbens seminarium om tollarprojektet. Mycket bra och intressant.


Inga kommentarer: