söndag, maj 23, 2021

Hundträning och Hitta ut...

 Direkt efter frukost så åkte jag till "Grodtjärn" för att träna hund med Anna och Tobbe och Kajsa. Fokus idag blev fotgående, stadga och markeringar på gungfly. Något vatten körde vi inte då det var så kallt, bara 6 grader och riktigt gråväder. Den här gången körde jag bara en hund vilket var riktigt skönt. 



Henke tog Vinna på en promenad under tiden jag var och tränade och direkt när jag kom hem så åkte vi till Högliden och tog de Hitta ut checkpointsen som fanns i det området.


På vägen hem stannade vi till och handlade lite och tog en tunnbrödrulle till lunch. Vi hade tänkt se Sveriges hockeymatch mot Belarus men jag somnade direkt och vaknade först i tredje perioden och liksom matchen mot Danmark så förlorade Sverige denna match. Tror vi kan glömma Hockey VM för Sveriges del redan innan det börjat för i år är det verkligen under all kritik.

På kvällen grillade vi rostas och sedan tog jag in de första rabarberna och gjorde en cheesecake med kardemummaskorpor till efterrätt.

Inga kommentarer: