måndag, november 22, 2021

Inflyttning och Bishopbesök

 Så var det dag. Vi steg som vanligt upp vid 8-tiden och idag hade vi lite mera tid på oss. Efter min långpromenad så åkte vi till Elgiganten och fixade en kaffebryggare och gjorde om mamma och pappas mobilabonnemang till Halebop vilket gör att de sparar 200kr/månad eller 2400 kr/år bara i abonemangsavgift.

Mamma åkte sedan till trädgården och hämtade pappa medan jag körde raka vägen till Ängsgården Där mötte jag upp dem när de kom och pappa blev glad att se mig. En i personalen kom och berättade om boendet och sedan satte vi oss och fikade gott fika i pappas rum. Han kände direkt igen alla möbler vilket känns bra för då känner han sig säkert lite mera hemma.

Visade hur nya telefonen fungerar och testade den och satt sedan och pratade. Han var hur lugn och tillfreds som helst så det kändes skönt när det slutligen var dags för oss att åka.

Efter att jag rastat Esset ytterligare en gång så gjorde jag och mamma oss i ordning och tog et glas prosecco. Promenerade sedan till Bishop där vi intog dagens middag. Fish & Chips och typ Creme Brulée.

När vi kom hem vid 20:30-tiden så vilade vi framför tvn samt pratade med pappa som ringde mammas telefon. Allt verkade fortfarande lugnt och bra.

Inga kommentarer: