måndag, juni 20, 2022

Löpning på jobbet

 Idag var jag på plats på Håstaäng och Henke åkte hem till hundarna på lunchen. Då passade jag på att ta en löprunda i skogen på egenhand igen. Det är några veckor sedan jag sprang på jobbet sist... Tänkte springa 3 km men det gick så lätt och var så skönt när det efter ca 1 km kom ett lätt regn så jag utökade rundan och slutade på 4,6 km. Trots det orkade jag hela den avslutande uppförsbacken. Kändes riktigt riktigt bra!

Efter en dusch så åkte jag till Delsbo på inspektion och kom tillbaka till kontoret först klockan 16- Blev ca en 30 minuters jobb till efter det innan jag åkte hem. Stannade till på Colorama och köpte olja till altanräcken och när jag kom hem gick vi en promenad med tjejerna. Är stenhårt med Esset och att hon ska gå fint i kopplet och det funkade bra även idag. På vägen hemåt hamnade vi bakom Vinna och då såg jag att hon hade ett fult sår bakom ena bakhasen. Inte sett att hon slickat eller varit påverkad av det men just den tassen är normalt lite släpande....

När vi kom tillbaka hem fick Henke fixa middagen medan jag oljade räcket så nu är den delen också klar.

Till middag idag blev det kyckling med ris och curry. Riktigt mumsigt!!!

Fick ont i skallen lite senare och somnade därför redan vid 21:30-tiden.

Inga kommentarer: