lördag, maj 16, 2009

Heja Norge

Vaknade med huvudvärk klockan 05:00 men det gick över och sedan sov jag ända fram till klockan 09:30. Frukost, en tur med hundarna och sedan satte vi igång med löpande bandjobbet. Skruvade spjäler så det stog härliga till och när jag inte kunde skruva så grävde jag upp gamla trädgårdslandet, vattade blommor inne och ute, dammsög, rensade i förrådet, röjde i garaget och bar brädet.

Vi jobbade på fram till klockan 17 då vi packade oss iväg och åkte till Enånger. Gick en kort promenad med hundarna såa tt de fick röjja av sig riktigt ordentligt. Efter en välbehövlig dusch blev det en god middag med en räksallad till förrätt och sedan grillad kyckling med potatispengar och till efterrätt ett kanongod citronkaka.

Lagom till klockan 21:00 satte vi oss framför tvn och njöt av melodifestivalen. Måste säga att låtarna i festivalen höll ovanligt höv kvalitet. Vi röstade Norskt och det visade sig att det var det fler som gjort. De vann en överlägsen seger med poängrekord ovh man får nog säga att de var de väl värda. Tävlingen slutade ju faktiskt den 17:e maj så det passade väl alldeles utomordenligt att det var Norge som vann.

Mycket vin senare så släppte jag hundarna för den sista kissturen och vips så var Neo borta. Det var väl bara för att jag inte hade nått lyshalsband på honom. Väckte Henke och sedan var jag, Birgitta och Henke ute och letade honom och Henke hittade honom slutligen i grannens kompost 75 meter bort.

Pang sa det så sov vi sedan...

Inga kommentarer: