fredag, maj 07, 2010

Internat med Sanna

Idag hade jag tagit ledigt för att åka till Ockelbo för att träna med Gästriketollarna. Började med att tabba mig när jag åkte till bankomaten för att ta ut pengar. Skulle ta ut 400kr men var lite snabb så jag lyckades trycka 4000kr så nu är man likvid i plånboken men det är nog nära eko på bankkontot....

Ankom till Ockelbo precis i tid men möttes då av en mindre trevlig nyhet, någon hade under de senaste dagarna brutit sig in i huset där vi skulle hålla till. De hittade nog inte särskilt mycket av värde så istället roade de sig med att tömma en hel pulversläckare i huset. Kommer inte att bli roligt för jaktlaget att rengöra det kan jag tänka mig.

Det var fint väder men blåste rejällt kallt. Vi satte oss mot husväggen då vi inte fick gå in i huset förrän polisen varit på plats och säkrat ev spår. När vi sitte och lyssnar på Sanna inbillar jag mig att det kröp nått vid min höft men jag slog bort tanken. 5 minuter senare börjar Humla nosa på andra sidan och då ser jag en kopppaorm/ödla komma krypande så då gick jag svaret på vad jag hade kännt tidigare. Vilken tur att det inte var en huggorm!!! Buaaaaaaa.....

Träningen gick bra även om jag kände att nivån inte gjorde att vi gfick tänja på gränserna vilket är lite av min tanke när jag åkte på internat. Jag har nämligen själv en förmåga att fastna på en lite för lätt nivå. Men å andra sidan så är väl inte internaten till för att lära hunden saker utan snarare att lära oss förare nått och som vanligt fick jag lite idéer om nya övningar som jag kan träna på här hemma och då tänja på gränserna.
Hem till Hudik kom jag först klockan 19 å då var jag rejällt hungrig så jag åkte till Pizzerian och käkade en pizza. Gick också en sväng med hundarna innan jag åkte hem. Väl hemma var jag helt slut så jag lämnade allt innanför dörren och slängde mig i soffan för att somna framför tvn var det tänkt. Men klockan 21:20 ringer Helena och meddelar att jag kan hänga på internatet med Anki Cleasson och Johan Fogelberg (Kennel Mighty Duck). Hmm dags att packa om alltså...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad läbbigt med kopparormen!!! Kan se det framför mig :-) att man står där och tror att folk ska lura en....

/Catta
catarina.strand@live.se