fredag, juni 17, 2011

En lång tur...

Började dagen med att åka till verkstan och fylla på olja i bilen. Jobbade sedan på som vanligt fram till klockan 11 men då åkte jag hem och tog ut hundarna på en promenad i skogen och åkte sedan hem och käkade lunch men sen var det dags...

Lämnade Hudik klockan 12 för att träffa Hanna, Emil, Emmy och Agneta i Delsbo och därifrån körde vi tillsammans mot Fosen och Norge. Vi hade inte kommit långt förrän en varningslampa (liknade en motor) tändes i min bil. Jaha, vad skulle jag göra nu då? Såklart står det i intruktionsboken att man inte ska köra vidare även om bilen går. Det kan innebära att det blir stora fel på bilen. Jaha, det var ju en bra början!!! Emil hävdar att jag kan köra vidare eftersom det finns både olja ochkylarvätska men både han och jag ringer och dubbelkollar med verkstäder men vi får båda samma svar så vi kör vidare. I Järpen stannade vi och käkade på en grill sedan fortsatte vi mot Norge. Allt gick bra tills vi kom till Norge och blev uppmanade att köra runt istället för att gena efter en grusväg. Det skulle vi INTE ha gjort. Det blev en 2 timmar längre resa än nödvändigt så vi kom inte fram förrän vid 23-tiden.

Svenskarna intog parkeringen med 3 bilar med husvagn men jag skulle sova i stugan som fanns på provplatsen. En stuga som vintertid användes som servering/Restaurang för skidåkare. Det var tre stycken som sov i stugan när vi kom. Tack och lov var det två som fortfarande var vakna så jag blåste upp min madrass i hallen där en person sov med sin hund. Bar sedan in sängen i "storstugan" och gjorde mig klar för natten. Hundarna, både Neo och Humla sov i bilen för första gången någonsin. Var lite nervös för hur det skulle gå och om det fanns risk för att det skulle bli för varmt i bilen när solen gick upp. Sov därför dåligt i natt och frös dessutom lite, det kylde lite underifrån så jag måste nog lägga nått emellan madrassen och mig i morgon natt. Har ju en filt i bilen så den får det bli...

Inga kommentarer: