onsdag, juni 08, 2011

Lite träning och Elvirabesök

Efter jobbet idag åkte jag iväg till favvotjärnen Kaffebönan för första gången i år. Tog med båda hundarna ner och la ut tre vilt i ett område. Gick sedan vidare och kastade över några dummiesar till andra sidan men det kunde ju inte Neo acceptera så han hämtade in en igen. Genom att gömma en dummie uppe i skogen kunde jag skicka honom på den medans jag kastade över den sista.

Gick sedan tillbaka och skickade Humla att söka viltet och det swischade bara till så var de inne. La ut dem på nytt i samma område men på nya platser och gick sedan tillbaka till bilen med Neo. Där mötte jag upp Zandra som nu anlänt med Natalie, Alfred och såklart Grattis. Vi gick ner och sedan skickade jag Humla på söket från andra hållet men nu var det stop och titta på mig innan hon plockade viltet. Varför gör hon så??? Fräscht, fint vilt som hon älskar...

När vilten var inne gick vi till ett oråde där Zandra fick skicka på en vattendirrigering och det gick bara fint. Jag skickade sedan Humla och det gick bra och avslutningsvis skickade Zandra grattis igen. Nu lämnade vi kvar ett vilt där vi stått och promenerade tillbaka. Zandra vände sedan om efter ca 60m och skickade på en dirrigering och det gick bara fint. Jag lämnade sedan ett vilt och sedan fortsatte vi att gå och sedan skickade jag på ca 80m. Å än en gång ska hon kolla på mig, varför??? När hon kommit in med fasanen så lägger jag den i skogen och skickar och då kommer den i ett nafs. Avslutar att lämna den igen och skicka en bit ifrån. Å då stannar hon och äter på fasanen. Jädrans skithund! Smaskens tyckte Humla...

Efter träningen åkte jag till Helena och Melker och fick träffa lilla Elvira för första gången. Tanken var att jag bara skulle stanna en stund men jag blev kvar till 22:30. Riktigt trevlig att bara sitta och snacka "skit" nu när vi inte pratats vid på länge.

Inga kommentarer: