tisdag, mars 27, 2012

Apportering

Idag efter jobbet tog jag med Vinna och Humla upp i skogen. De fick båda apportera lite. Inga svårigheter för Humla utan syftet med träningen var att Vinna skulle skilja på när det var hennes tur och när det var Humlas tur. Gick riktigt bra och de fick båda vara lösa hela tiden. Här kommer ett par suddiga bilder från skogen...


När vi var nöjda gick vi vidare till brukshundklubben. Vinna fick ytterligare några apporter och sedan fick hon sitta fast och se när jag och Humla testade lite lydnad. Gick också bra både för Vinna och för Humla.






När jag kom blev det middag och sedan hade jag lite ärenden att göra. Föra över lite pengar på banken som jag glömde igår. Planera inför kommande fjällsemester och uppdatera hemsidan med nya utvecklingbilder på Vinna.

Inga kommentarer: