onsdag, april 25, 2012

Viltspårkurs, kass bil och Vinna 8 månader

Idag blev det en skogspromenad på lunchen och sedan var jag en sväng till Harmånger där de kommer att lägga ner och därför sanera efter två bensinstationer varav den enda ligger inom primära skyddszon för Harmånger vattentäkt och VÄLDIGT nära brunnsområdet.

Efter jobbet var det snabba ryck. En snabbis på bolaget och sedan full fart hem för en promenad med hundarna medan Henke fixade middag. Direkt efter maten åkte jag ut till Saltvik för första träffen på viltspårkursen hos Roland och Gunilla. Idag var det endast teori så inga hundar med denna gång.

Jag åkte från Saltvid vid 21-tiden och det var då det inträffade. Bilen började rycka så mycket att det var whiplash varning. Frikopplade jag så kunde jag gasa men så fort det blev driv å var bilen helt orkeslös. Höll på så i ca 2 km och sedan försvann det lika snabbt som det började. Det är väl typsikt att sånt ska hände när man ska ut på långresa. I morgon väntar 80 mil längst vägen... Hoppas att bilen håller!!!

Båda tjejerna har "fyllt år" i veckan. Idag var det Vinna som blev 8 månader!!!

Inga kommentarer: