onsdag, juni 27, 2012

SSRK möte och 10 månaders valp

Dagen började inge bra då vi noterade att det var punktering på ena däcket på silversaaben. Vi köpte nya sommardäck nu i våras så det känns surt.

Idag efter jobbet bar det av till Iggesund men först gick jag en sväng med hundarna ner till Reffel så att de fick bada lite. Neo och Humla hoppas i från bryggan och inte var det långt borta för Vinna heller men vi stannade på bryggan och Vinna badade från stranden.

Nåväl, klockan 17:45 bar det av till Iggesund och Helena för möte med SSRK. Avhandlade ovanligt mycket idag tyckte jag men det berodde väl på att de hänt en hel del sedan sist med Unghundsderby, Eva Thorénkurs och medlemsträff.

Helena bjöd på paj, gjord på analog och skinkpaj. Jo jag har stavat rätt, Helena hade köpt ost som mestadels bestod av Analog. Sök på nätet så får ni veta vad det är... Själv hade jag aldrig hört talats om det.

Som vanligt pratade vi väl mest hund och hundträning så mötet drog ut till klockan 21:30.

På vägen hem körde jag förbi ett hus ute i Mellanbyn som snabbt övertändes och brann ner till grunden. Även ett gårdshus strök med i lågorna. Som tur var klarade sig både Maud och hennes tre hundar men vilken tragedi!

Har förresten glömt att visa hur Vinna ser ut nu för tiden. Vinna 10 månader. Inte den bästa bilden men man ser i alla fall hur hon utvecklats och hur lite päls hon har numera...

Inga kommentarer: