söndag, maj 11, 2014

Oj vilken dag! Grattis Neo 13 år!!!

Vissa dagar gåt liksom av bara farten. Allt flyter på och allt känns bra! Idag var en sån dag! Vaknade klockan 08:45 vilket altså innebär sovmorgon. Pratade med Henke som kommit fram på sin ort i Kina och åt sedan frukost innan jag gick en liten rastningrunda med tjejerna och födelsedagsbarnet Neo som idag fyller 13 år! Riktigt pigg dagen till ära.

Precis när jag kom tillbaka anlände Mårten och Zandra som varit nere i Göteborg och köpte en husbil. Blev en kort visit men trevligt ändå att de tog sig tid och titta förbi så att de nu vet var vi bor.

När de åkte gick jag ut i gäststugan och rollade väggen och precis när jag var klar kom Lasse och Birgitta för att fira Neo. Traditionsenlig  present i form av Arboga Leverpastej! Var så roligt för jag tärnade en bit till alla hundarna. Blev 9 tärningar / hund. Sa varsågod och hundarna kastade sig över delikatessen. Neo får in en bit i munnen och tittar upp på oss och funderar om han ska springa iväg med den men bestämmer sig istället för att tugga. Då har tjejerna ätit upp alla sina 9 bitar och Neo har ätit 1. Det är sååå typiskt Neo! Vi fikade också men hoppade över leverpastejen. Blinkar

När Lasse och Birgitta åkt så gick jag en tur med hundarna och sprang sedan 3,5km med tjejerna. En dusch och sedan var Anna snäll och gick ut ett spår till Vinna så då åkte jag hem till Anna. Vinna gick jättefint och plockade alla tennisbollarna som hon använde då hon inte hade några pinnar. Superfint spårarbete!!! Tack SNÄLLA ANNA för att du tog dig tid med besväret. Hon till och med bar Ville runt både när hon la spåret och när hon gick det med mig. Vilket styrkepass!!!

När jag kom hem målade jag golvlister, rastade hundarna och gick sedan in och gjorde middag och gav hundarna mat. Middag intogs framför tvn med Mästarnas Mästare. Grattis Thomas Ravelli till vinsten!

Dagen avslutades med anmälan till tävlingar. Nu är både Vinna och Humla anmälda så nu är det väl bara att träna vidare men idag väntade sängen. Vilken dag det varit! Har fått massor gjort och allt har bara varit skoj!

Inga kommentarer: