torsdag, maj 16, 2019

Tandläkarbesök och nya erfarenheter

Idag blev det en löprunda med Humla och Vinna medan Esset sov på förmiddagen. Vi började dock dagen med att vara ute på gräsmattan i riktigt härligt väder. Både Vinna och Esset njöt av att bara vandra runt och ligga och mysa i solen.

Esset sov så bra på förmiddagen att jag hann springa, duscha, äta frukost och slappa lite innan hon vaknade igen.

När hon vaknat åkte vi i till stan. Jag hade en tandläkartid 13:45 men först åkte jag med Esset till Lasse och Birgitta som fick vara valpvakt under tiden. När jag kom tillbaka så somnade hon så vi tog en fika eftersom jag inte hunnit med någon lunch.

På eftermiddagen gick vi en promenad till Nordenholm. Vi gick till badstranden och de sköt på skjutbanan. 1 km från banan när de skjuter och hon reagerade ingenting. Härligt!

Efter att vi ätit middag så blev det melodifestivalen. Esset var verkligen i sitt esse idag och bet och sprang som en vettvilling hela kvällen. Phu! Tror att hon kommer att sova gott i natt.

Inga kommentarer: