måndag, augusti 19, 2019

Ledig dag

Så glad att jag tog ledigt idag så att man kan landa hemma lite. Körde en tvättmaskin, tränade lite med hundarna, gick en ordning och reda i koppel promenad då det dessutom råkade följa med lite kantareller hem. Vilade en stund på eftermiddagen och jag tror även hundarna uppskattade att dels få vara hemma och dels ha mig med.

När Henke kom hem klippte han färdigt gräsmattan. Drivremmen gick av i går så baksidan återstod. Under tiden gick jag en skogspromenad då det blev ännu mera kantareller. Hundarna var riktigt trötta efter att vi varit ute i drygt en timma.

På kvällen såg vi en ny serie “Himmelsdalen” och planerade lite inför helgen. När jag ligger i soffan så känner jag nått i naveln. Tror första att jag har en sårskorpa men märker till min fasa at det sitter fast en fästing nere i naveln. Helt hopplös att komma åt. Efter mycket om och men lyckades jag klämma fram naveln så att Henke kunde kroka på fästingen med fästingpennan och tack och lov så lossnade den relativt lätt.

Inga kommentarer: