tisdag, mars 30, 2021

Vinna inlagd för operation

 Eftersom jag kommer att vara ledig resten av veckan så var jag på plats på jobbet idag. Tanken var att ev. genomföra några inspektioner i Delsbo eftersom jag ändå skulle lämna in Vinna till veterinären där kl. 08:00 eftersom hon än en gång drabbats av några ev. juvertumörer. En spene är sedan en tid tillbaka lite blå och man känner en liten knöl i den. Känner även ytterligare två ärtstora knölar mellan några juver så tänkte att de får ta även dem när de ändå är igång. 

När Gunnar undersökte henne så kände han ytterligare en knöl inne i det juver där spenen var blå så vi bestämde oss för att ta bort hela det juvret, precis som vi gjort 2019 på det parallella juvret. Då det ville behålla Vinna fram till klockan 14:30 kände jag att det var för länge att genomföra inspektioner i dessa tider så jag köpte en macka på Kondis i Delsbo som jag åt till frukost. 

Jag åkte sedan tillbaka till stan och kontoret och jobbade på fram till lunch då jag och Maggan drog iväg och sprang en runda med Esset.

Klockan 14 checkade jag ut för idag och åkte upp till Delsbo medan Henke tog med sig Esset hem och jobbade hemifrån de sista timmarna för dagen.

Vinna var påtagligt medtagen när jag hämtade henna. Vingligare än förra gången men hon är ju lite svagare i bakstället nu och med narkos i kroppen och ett rejält ärr på magen så är det kanske inte så konstigt att man är lite trött.

Hela kvällen var hon motvillig att ställa sig upp och gå men hon rastade sig i alla fall senare på kvällen när vi tog ut henne på en liten kort runda. Så här ser ärret ut. Detta är från förra gången så nu är den de juver som syns bredvid ärret som tagits bort men ärret ser precis lika dant ut denna gången men ville inte stöka och fota nu när hon var mera påverkad inte inte ville ligga på rygg.

Jag och Esset gick och tränade lite dirigeringar på täkten när jag kommit hem från Delsbo och sen blev det en lugn kväll i övrigt. I morgon ska jag vara ledig för att se hur det går med Vinna och sedan kommer både jag och Henke att vara lediga på torsdag respektive tisdag så vi blir långlediga. Jag blir ledig en hel veckan vilket ska bli väldigt skönt.

Inga kommentarer: