tisdag, januari 25, 2022

Löprunda 8 och bragden i Bratislava

 Hemmajobb och APT på förmiddag och på eftermiddagen blev det inspektionsrapportsskrivning samt förberedelse inför kommande inspektioner senare i veckan.

På lunchen tog jag på löpkläder och tog också med mig Vinna på rundan. Tanken var att köra lite lättare intervallöpning med löpning i långsamt tempo växlat med promenad. Sprang bort till Sussie, där blev det stopp då båda hennes hundar kom ut  på vägen. Sprang sedan vidare bort till bron och fortsatte in på skoterleden. Det funkade väldigt bra att springa så i lågt tempo sprang jag hela vägen hem vilket resulterade i en runda på 4 km. Promenerade ner till vägen direkt efter promenaden för att Vinna skulle få bättre möjlighet att rasta sig.

Efter jobbet, vid 17-tiden tog jag med hundarna på en promenad ner till vägen och efter skoterspåret bakom huset. Direkt efteråt åkte jag till totohallen där även Christina var och tränade lite rallylydnad.

Jag körde intervallträning med tjejerna. Korta pass med lite olika moment

Esset körde tasstarget, fotgående, kryp, ställande och stadga i ståmomentet samt testade för första gången fjärrdirigering, skiften ligg, sitt, ligg.

Vinna körde fotgående, ställande, stadga i ståmomentet, tasstarget och fjärrdirigering.

På vägen hem svängde jag förbi ICA och Instabox och hämtade ut min apoteksbeställning och sedan när var det full fart hemåt. Henke hade fixat middag som idag bestod av Renskav och blomkålsris, mums!

Efter maten började matchen mellan Sverige och Norge i handbolls EM. Jag räknade starkt med förlust och efter första halvlek kändes det def. som att den farhågan skulle besannas då Sverige låg under med 5 mål precis innan pausvilan.

Men andra halvlek var det annorlunda och in i det sista var det spännande då Sverige jagade ledning. För Norge räckte det med oavgjort. När det var mindre än en halv minut kvar får Sverige en Straff och ställningen är då 23-23. Chrintz tar straffen och sätter den vilket innebar att Sverige nu var i ledning med ett mål. Med 10 sekunder kvar går Norge till anfall för sista gången med 7 utespelare. Ett avslut som går utanför mål resulterade i att Sverige vann matchen och därmed slog ut Norge ur turneringen. Vilken bragd! Vilken vändning!!!

Resten av kvällen innebar lite slapp framför tvn innan det var godnatt.

Inga kommentarer: