lördag, januari 08, 2022

Sista ledigheten

 Så går vi in i den sista lediga helgen innan arbetsåret 2022 inleds på måndag. Skön sovmorgon och titt på skidåkning väntade på förmiddagen. Efter det så tog vi en promenad i snöavädret. Blev en promenad genom byn bort till vägen så totalt 5 km i alla fall. Esset sprang lös i stort sett hela promenaden så även hon var nöjd efteråt.

Henke tog tag i skottning medan jag gjorde en veckomeny och handlarlista samt planerade för min kommande födelsedagsmiddag.

På kvällen grillade vi och åt framför tvn samtidigt som vi såg två avsnitt av Stjärnorna på Slottet. Vi blandade också till en drink som var riktigt god, Yellow Bird. Ni hittar receptet här.

Vi började också se andra avsnittet av Gudfadern men i slutet somnade jag så jag missade säkert närmare en timma som jag väl får ta igen i morgon då...

Inga kommentarer: