onsdag, mars 23, 2022

Utbildning konstgräsplaner

 Idag passade det bra att sitta hemma och jobba. På förmiddagen med start kl. 10 hade jag utbildning gällande konstgräsplaner och sitter man ändå i utbildning är det skönt att kunna göra det från soffan. 

På fikat, innan utbildningen tog jag med Esset på en löprunda. Den här gången gick jag upp till skoterleden för det är så halt de första 200 m att det inte går att springa nu när jag tagit av broddarna. Där startade jag Runkeepern och sprang sedan ut till vägen och tillbaka till samma plats. Kändes lite småtungt men när jag ser tiden så har jag sprungit snabbare än förra gången så största anledningen till att jag inte känner någon förbättring är nog att jag faktiskt ökar tempon omedvetet.


Satt i utbildning fram till lunch då det blev en promenad runt Nordenholm innan det var dags att ge sig till kast och granska miljörapporter som blev resten av dagens arbete.

Då huvudvärk slog till i slutet av dagen blev det lite vila innan eftermiddagspromenaden genom byn. När jag satt och klappade på Esset kände jag en välbekant men mindre trevlig knöl och visst! Nu är fästingsäsongen igång igen. Blääää! Verkligen inget positivt vårtecken!

Efter middagen blev det lite kryp och fjärrdirigeringsträning men var seg, trött och hade lite huvudvärk så vi gjorde tidig kväll. Så skönt nu när regleringen av värmen i huset är återställd så att vi kan ha svalare i sovrummet igen.

Inga kommentarer: