fredag, januari 26, 2024

Helgtripp

 Idag var jag på plats på jobbet fram till lunch då jag anmält mig till Visions Lönepepp dvs facklig information inför årets löneprocess. Där bjöds det också på sallad så när informationen var klar så hade jag också ätit lunch.

Hem till tjejerna för en promenad och sedan jobbade jag ytterligare ett par timmar hemifrån.

Henke stannade till och handlade på vägen hem och jag packade lite grejer inför en helg i Änga. När Henke kom hem så gick vi med hundarna genom byn för att hinna promenera medans det fortfarande var ljust. 

På vägen till Änga stannade vi till och handlade lite i stan, bl.a. på Schweizerian. 

Direkt när vi kom till Enånger så gjorde vi lite koppar och tog ett glas vin under tiden så vi hejade på Sverige mot Frankrike i Semifinalen i handbolls EM. Sverige hade en bedrövlig första halvlek och vi låg i pausen under med 6 mål men vilken andra halvlek de gjorde. När det var 50 sekunder kvar så ledde Sverige med två mål och vi räknade med att detta var klart men då får Frankrike in ytterligare ett mål men Sverige hade ju bollen så det här skulle gå vägen. När det var 10 sekunder kvar gör Sverige stegfel och tappar bollen. Frankrike anfaller och får frikast precis när tiden är ute. Ett kast och aldrig brukar ett frikast gå in. Då gör skytten ett stegfel som inte domarna dömer och bollen går in. Det blir förlängning och då har Sverige gett upp och förlorar matchen.

Efter matchen lagade vi basilika- och fetasostfylld kycklinglårfilé med spagetti. Till efterrätt blev det Caribisk dröm.


Avslutade kvällen med en kort promenad med hundarna innan vi kröp till kojs.

Inga kommentarer: