torsdag, november 12, 2009

Hundträning

Började dagen med styrketräning nere i källaren. Tog det lite lugnare än vanligt idag dels föra tt dat var ganska länge sedan jag tränade och dels för att smärtan i ryggen ännu inte är helt borta.

På jobbet blev det totalt 3 inspektioner idag men också lite annat "vanligt" jobb. Gick min vanliga långpromenad på lunchen och åkte hem från strax efter klockan 16. Bytte om så fort jag kom hem och tog hundana på en rastningspromenad innan jag åkte iväg till Helena för att träna lite apportering.

Blev en himla bra träning i mörkret. Vi körde markering där apporten landade i uppförsbacken i en slänt. Det visade sig vara en stor svårighet för Humla som förutsatte att hon skulle upp för hela slänten. Att det dessutom var svåra vittringsförhållanden och mörkt gjorde ju såklart sitt där till. När vi tog fram kråkan istället för dummiesar så gick det dock bättre. Det blev en riktigt nyttig övning.

Avslutade träningen med lite Vänsterdirrigeringar och det gick riktigt bra. Hon har fortfarande lite svårt för att gå på mitt vänsterkommando och vill gärna att jag ska säga SÅ men vi ska nog lyckas fixa till det.

Väl hemma igen hade precis Henke kommit hem från sin Jönköpingstripp så efter att ha rastat Neo och kortis så blev det matlagning. Middagen intogs nog strax efter klockan 20 så mycket mera än lite tv blev det inte på kvällen.

Inga kommentarer: