söndag, december 06, 2020

Genomgrått och bra hundträning

 Idag var det som en vit vägg ute. Åkte iväg till Finflo vid 10:30 och det kändes helt overkligt. Inte en människa, knappt någon bil. Kändes som att jag var den sista överlevande i stan.

Träningen i kohagen hos Anna blev kanonbra. Börjad med Esset och hon var så duktig idag. Lugn, fokuserad, tyst och fast trots att jag agerade kastare. Inte riktigt det höga tempot jag vet att hon kan ha men fullt tillräckligt. Duktig på dirigeringar och duktig på markeringar.

När Esset, Delta, Chimey, Link och Ecco var färdigtränade bytte vi som har flera hundar hund. Jag hämtade Vinna, Anna hämtade Mocca och Zenitha hämtade Jazza. Även dessa hundar var väldigt duktiga idag.

Efter en grå men väldigt bra träning åkte jag hem och såg skidskytte igen och i pausen mellan herrarna och damernas tävling så ringde jag och pratade med pappa. Inte kul då han var väldigt ledsen. Jobbigt när han är så ledsen och man känner sig så maktlös. Det gör såklart att man själv påverkas i stor utsträckning.

I natt sov jag dock bättre då jag slapp huvudvärk.

Inga kommentarer: