tisdag, januari 20, 2009

Barn, PRA och så ser jag rött...

Idag på lunchen blev det också en promenad med hundarna på golfbanan. Äntligen lyckades jag få tag i Helena och Melker å de hade i natt fått en liten TIM på Hudiksvalls BB. Bara att grattulera till den lille som verkligen var en lille, 2625g om jag minns rätt.

Vidare så fick jag resultatet från Cayennes prcd-PRA test och Cayenne är Normal/Clear både på PRA och CEA. Det byder automatisk att Neo är B liksom Humlas mamma Maja. Ännu ett grattis på sin plats altså. Det är inte utan att jag är fruktansvärt avundsjuk, varför skulle min Humla vara C? Kankse enda hunden i kulle... Men skönt att veta att Neo är frisk i alla fall... Å jättekul för Anna att Cayenne fått bästa tänkbara resultat.

Efter jobbet idag åkte vi och köpte rödfärg. Såklart skulle vitfärgen returneras då den tydligen var ojämn i färg. Typsikt! Men till att börja med så ska ju det röda målas så jag har att göra i alla fall.

Henke skulle iväg och träna så vi käkade direkt vi kom hem. Gick sedan ut med hundarna i skogen och kom hem klockan 19:30. Då blev det till att täcka köksgolvet och börja måla. Tog ända fram till klockan 00:00!!!

Stola och bord blev kanonbra men skåpen kan INTE vara röd, blir alldeles för mörkt i köket. Får helt enkelt måla den vit som övriga skåp i köket. Kommer att bli bra men det betyder ju mera jobb för mig nu när skåpet blivit så mörkt.

Som avslutning på kvällen var jag bara tvungen att sätta mig i soffan en stund med en kopp rött kanel-te

Inga kommentarer: