söndag, april 12, 2009

Ytterligare en vacker & effektiv dag

Efter flera dagar med huvudvärk och trötthet kom det idag en helt oplanerad dag vilket kändes skönt. Natten har varit besvärlig med huvudvärk hela natten och splittrad sömn. Även nu på morgonen kände jag av huvudvärken men efter frukosten tyckte jag ändå att den så smått börjar släppa. Gjorde slag i sak och torkade lite och slängde ut alla matter och sängkläder när Henke gick ut med hundarna. Dammsög hela huset grundligt och moppade sedan golven.

När det var klart gick jag ut och så satte vi upp ett när mot häcken så nu är hela gården inringade så vi kunde ta bort kompostgallret som vi hade för att avgränsa tomten ut mot gatan. Räfsade också gräsmatten ut mot gatan eftersom det var så pass torrt där redan.

Henke skottade ut snön på den nya delen av tomten samt la ut en till stock som avgränsar grusuppfarten från gräsmattan. Tog också bort trät runt trädgårdslantet då vi ändå ska flytta det och trät ändå redan börjat gå sönder.

Efter en sen lunch i form av en laxmacka så åkte vi ner på Åhléns för att shoppa lite men tyvärr stängde de tidigare än vanligt så vi hann inte. Åkte istället oh hälsade på Peter och Kathie hemma hos Peters föräldrar.

Kom hem vid 17:30 och då bytte jag om och tog med hundarna ut på en cykeltur efter grusvägen i skogen som nu var snöfri men dock lite väl mjuk egentligen. Totalt blev det 9,5 km men då fick hundarna rasta sig en bit i början så totalt blev det väl 9 km motionscykling då hundarna sprang i trav eller gallopp.

Väl hemma blev det dusch för båda mig och hundarna. Jag var svettig och hade mycket lerstänk på kläderna å hundarna var alldeles geggiga på ben och mage. När de och jag var rena började vi med maten. Idag blev det grillad fläskfilé med klyftpotatis och till förrätt lite Quesadillas med tapenade och skinka. Det blev en sen middag, klockan var 21 när vi åt så efter maten blev det tv och sedan var min huvudvärk tillbaka igen vid 23-tiden så då gick vi och la oss.

Inga kommentarer: