tisdag, april 14, 2009

Tillbaka till verkligeheten

Ledigheten är över och man är tillbaka i verkligheten igen, dvs jobbet.

Dagen började dock med ett besök hos tandläkaren vilket gick alldeles utmärk. Blev lite skrivelser på förmiddagen annars och på lunchen gick jag och shoppade lite på Åhléns. Blev en ny badrumsmatta, ett nytt tyg till anslagstavlan, några nya blommor och en ny vas.

På eftermiddagen var jag och Bertil ute på den mack som håller på att saneras. Blir bara större och större hål och mer och mer föroreningar. Det har kostat enormt mycket och då är säkert bara halva saneringen gjord.

Efter jobbet åt vi snabbt middag då Henke skulle iväg och skriva för förarbeviset. Jag vilade en stund och bytte sedan om och tog med hundarna ut på en cykeltur igen. Blev prick 1 mil idag och hundarna fick springa kopplade till Andtjärn men lösa på tillbakavägen. Då cyklade jag också snabbare men de hängde med ändå.

Hemma blev det såklart en dusch för hundarna eftersom de var helt genomskitiga vilket också jag och min cykel var men vi får duscha nån annan dag.

När hundarna var klar fick de mat och sedan bytte jag ut tyget på anslagstavlan vilket blev färgglatt och bra.

Avslutade kvällen med House och datafix

Inga kommentarer: