onsdag, april 15, 2009

Sökträning i Änga

Idag direkt efter jobbet åkte vi till Änga för att hämta takboxen. Medan henke monterade den på taket så gick jag en promenad med hundarna över täkterna. Leriga och fina blev vi och helt stortokiga var hundarna. De sprang och sprang och sprang så leran stängte. De blir så fantastiskt glada över att komma till Änga, tror att det är Neos absoluta favoritplats i världen.

När de var rastade och sprungit av sig den värsta energin så la jag ut ett tennisbollssök (12 bollar) på täkten och uppe i riktig snårig, bösig och stenig skog. Neo fick hämta in två bollar och sedan fick Humla hämta in 6 stycken. Herre jösses vad hon sprang!!! Å den snåriga terrängen som annars brukar vara ett hinder var inga som helst problem. Neo fick sedan hämta in ytterligare 3 bollar innan jag la ut söket på nytt. Denna gång fick Neo hämta in en boll sedan skickade jag även Humla så de sökte båda två samtidigt. Humla är effektiv, hon hade hämtat in 5 bollar när Neo bara hämtat 2 å då var ju en boll inne innan jag skickade Humla första gången. Neo fick sedan in ytterligare 3 bollar och Humla en sedan skickade jag inte Humla nått mera utan Neo fick leta den sista bollen på egen hand. När han inte hittade den så gick jag och Humla ut i söket och bara promenerade å då kommer helt plöstligt Neo med sista bollen. Duktiga vovvar och mycket spring blev det idag även om vi inte var ute mera än ca. 45min.

Väl hemma var hundarna tvungna att duschas och precis då kommer alla grejerna som vi beställt från Net on Net. Så när hundarna var färdiga blev det rena julafton. Vi hade beställt:
- En 32tums tv (Det var Lasse och Birgittas beställning)
- En Kärscher högtrycksvätt
- En ny Sony-Ericsson mobiltelefon till Henke
- En hårddisk och mediaspelare
- En videokamera och stativ till mig
- Ett skylight-filter till vanliga systemkameran Nu ska kameran laddas så kanske jag kan börja filma hundträningen lite sedan... Ska bli skoj!

Efter detta hade klockan hunnit blir 19:30 och det var hög tid för mat. Blev snabbmat då vi stekte på varsin hamburgare. Kvällen spenderades sedan framför tv/dator.

Inga kommentarer: