torsdag, mars 06, 2014

Lydnadsträning på liten yta

Efter jobbet idag åkte jag hem och gick en sväng med hundarna och käkade lite middag innan jag skjutsade Henke till logen och åkte och tränade lydnad i totohallen. Vinna fick köra en platsliggning med ett helt gäng okända hundar för första gången och det gick bara fint. Kul med en platsliggning med olika raser, en tollare, en flat, en schäfer, en mittespitz och en Vorsthe.

2014-03-06 19.07.00

Körde sedan fotgående, apportering och lite ställande. Hon har börjat röra sig när jag går tillbaka så det måste vi säkra upp igen.

Det blev riktigt trångt i hallen, tror att vi var 9 stycken som mest men då var det svårt att göra nått konstruktivt.

Humla fick köra lite fotgående, fjärrdirigering och vittring. Vi har verkligen problem med det momentet men vi jobbar vidare…

Kom hem nån gång efter kl.20 å då väntade dammsugning, torkning av golv och toalettskurning. Var såå trött när jag väl satte mig i soffan att jag höll på att somna men då ringde Henke och ville ha hämtning så det var bara att åka in till stan igen. Somnade som en stock på kvällen!

Inga kommentarer: