söndag, juli 29, 2018

TJP i Ockelbo

Idag blev det en riktigt tidig morgon. Uppstigning 05:00 å då kom jag i säng 01:00 och var dessutom varken lite till och från under natten.

Styrde ner till Ockelbo och Höstbodarna och landade på plats strax före 07:00. Ganska direkt åkte vi ut till provrutan för Ökl för att lasta av grejer, bygga tält och lägga upp provet.

Precis innan det var dags för första startande så öppnade sig himlen och det mullrade lite i bakgrunden. Provupplägget var enligt följande:

Ansmygning och tolling

Dubbelmarkering där en landade på vatten och en landade på land

Tungsprunget men litet sök

Kort landdirigering

Avslutande enkelmarkering på vatten.

Endast änder använder på provet.

Tyckte provupplägget så enkelt ut men det visade sig vara svårare än jag trott. Såg ingen hund som var värd ett förstapris men ändå en hel del trevliga hundar och många fina arbeten.

38025453_10214786410407523_2801983277466910720_n

Vädret till trots och de 3 jordgetingstick som jag erhöll under dagen så var det en väldigt trevlig dag men nya och gamla bekantskaper. Välorganiserat, bra terräng och god kryddstark mat som passade bra denna första blöta dag denna sommaren.

Klockan 17 styrde jag hemåt men hann inte så långt innan det tog totalstopp. Satt still på E4an pga en olycka i en timma. Blev tvungen att stanna till på Tönnebro innan jag fortsatte resan så var inte hemma förrän klockan 19:45. Sopslut så det var tur att Henke rastat hundarna, fixat middag för jag totaldäckade i soffan så fort maten var intagen. Sov i nära två timmar men sen var jag pigg och satt uppe halva natten.

Inga kommentarer: