måndag, juli 04, 2022

Ormgrop

 Idag lämnade vi in bilen för att montera bort extraljusen som ska flyttas över till den nya bilen när den kommer. Henke fick därför skjutsa mig till jobbet och åka hem på lunch till tjejerna. Jag passade då på att springa i skogen på jobbet under lunchen.

Efter jobbet gick vi genom byn. Vinna hängde med till Weidebergs den här gången men sen vände de medan Esset då fick springa lös. Såg att hon stannade till och nosade på nått i gräset vid vägen och plötsligt ryckte hon till. Kallade in henne direkt och hon kom. Satte henne och gick fram för att se vad hon nosat på. Tänkte att det kunde vara någon fågelunge eller nått men fyy vad de slingrade sig i gräset. Vet inte om det var en lång hoprullad orm eller flera för jag lyckades inte se varken rumpor eller huvuden. Kastade en sten men då blev det helt stilla. Jäkla skit! Vände hemåt utifall att Esset skulle ha blivit biten och jag skulle behöva bära henne. Ringde samtidigt Henke och bad honom ta med en pinne, lasta in Vinna i bilen och komma och möta upp mig. Skulle gärna vilja pilla och se vad det vad för orm. Var det snokar så behövde jag ju inte oroa mig lika mycket men när vi kom tillbaka lyckades vi inte hitta några ormar så de hade nog slingrat sig iväg. Esset visade dock inte tecken på att ha blivit biten och svullnade inte upp nått så jag tror att vi klarade oss denna gång.

På kvällen bokade vi en laddstation till nya bilen, käkade middag och jordgubbar från landet. Skulle sedan se en Beckfilm men fick åter igen ont i skallen så jag somnade.... Även resten av natten stördes jag av huvudvärk fram till kl 02 då jag gick och tog migränmedicin så släppte det äntligen.

Inga kommentarer: