tisdag, juli 26, 2016

Ännu en varm och skön dag i bergtäkten

Vaknade tidigt och flera gånger under natten men steg upp strax efter klockan 8. Lasse hade haft ut hundarna men jag och Birgitta tog ut tjejerna på en promenad upp till Ola och Monica för att köpa ägg. Grymt varmt redan nu! Kommer nog att bli åska innan kvällen.

Efter frukosten la jag mig en stund å det gjorde susen för vid 10:30 tog lastade vi 4-hjulingen och släpvagnen å så gick jag och Birgitta med hundarna upp till Bergtäkten medan Henke och Lasse åkte 4-hjuling.VI blev kvar där i säkert 3 timmar å under den tiden hann vi förutom att äta lunch och fika även bada i en timme. Tror inte att Vinna simmat så mycket på en och samma dag som hon gjorde idag.

DSC_3142DSC_3149DSC_3152DSC_3153DSC_3154DSC_3156DSC_3157DSC_3158DSC_31592016-07-26 12.43.242016-07-26 13.25.02

När vi kom tillbaka till huset blev det en andra lunch och sedan åkte vi hemåt.

Jag skulle träna ute på Stensön men just när jag åkte var jag så trött att jag aldrig trodde att jag skulle orka göra nått meningsfullt.å med tanke på hur varmt det varit idag och hur mycket Vinna simmat så trodde jag inte heller att hon skulle orka. Ack så fel jag hade! Började med en dubbelmarkering på vatten. Spikade första och stannade till vid skicket på andra men skickade om å så tog hon även den andra. Fick sedan se Aslan ta en markering ut till en ö. Jag gick bort en kort tur och gick sedan ner till strandkanten. Skickade ut henne på en dirigering till ön. Stannade till vid igången men simmade sedan utan stöttning ut till ön och hittade snabbt en dummie. Avslutade med några skick inne i viken vilka hon också skötte fint.

DSC_3160DSC_3161DSC_3165DSC_3176DSC_3177

Humla fick också ta en dirigering ut till ön men såklart utan retning och med ett störningskast i vattnet som hon inte fick ta istället. Hon löste det hela fint även om hon fick jobba en del för att hitta dummisen ute på ön.

Var sedan kastade i båten med Humla innan vi avslutade med en landmarkering och en landdirigering för hennes del.

När jag kom hem åskade det och regnade det rätt rejält. Vi slappade lite före middagen men sen blev det tacos vid 21 –tiden och efter att hundarna fått mat och vi tagit rätt på disken så somnade jag direkt. Sååå trött!

Inga kommentarer: