fredag, juli 22, 2016

Hem till fastlandet och oväntat besök

Vaknade i båten och idag var det faktiskt inte så där soligt och fint som det varit hittills när vi vaknat. Idag var det lite smådisigt och det blåste en vind som gjorde att det gubbade lite vid bryggan.

Efter en lugn start och frukost samt som vanligt lite elfix i båten så gick vi rundan med hundarna. 5km och idag var det inte allt för varmt tack vare att det inte var klart sol.

När vi kom tillbaka till båten så hade Ida och Alice plockat blåbär och gjort små blåbärspajer med vaniljsås så efter att vi ätit lunch så hamnade vi på efterrätt i deras båt. Lyxigt!

Vid 15-tiden lämnade vi ön å då hade Peter hunnit komma förbi i gummibåten en sväng. Lite bilder från veckan på ön.

2016-07-21 22.09.17

Vi kom hem vid 17-tiden å tog oss en välbehövlig dusch. Det finns inget som är så skönt som att duscha när man inte haft tillgång till den lyxen på några dagar.

Vi var slöa och orkade inte åka iväg och handla utan istället rotade vi lite i frysen och hittade dagens middag, grillad torsk med potatis och räk- och romsås. Inte fy skam det!

Vid 21-tiden fick jag ett SMS från ett nummer som jag inte kände till. Kollade upp vem som ägde numret och det visade sig tillhöra Mårten Rönnkvist. De var på väg hem från sin sommarsemester i södra Sverige och hade nu kommit till Hudiksvall. Så vid 22–tiden fick vi trevlig besök av en familj i husbil.

Hundarna gick bananas och skällde mer eller mindre konstant så fort någon kom in i huset. Blir trött när de blir sådär. Det är som att de är på helspänn. Blev lika i båten igår när vi skulle sitta i Ida och Göstas båt. Skällde vid minsta rörelse på bryggan. Jag blir skitstressad av sånt och då blir det såklart ännu värre så egentligen är det nog jag som orsakar det.

Ja ja, när de kröp in i husbilen för natten så såg vi en film och sedan gjorde vi också kväll vid 02-tiden.