söndag, juli 24, 2016

Bullbak

Det blev sovmorgon idag. Sov faktiskt till 9:30 men låg kvar till 11 eftersom ändå alla andra också sov. Frukost idag blev i skuggan på baksidan då termometern visade 26 grader redan på förmiddagen. Vi blev sittandes vid bordet fram till klockan 14 då Mårten och Zandra packade sig in i sin husbil för att fortsätta sin resa hemåt. Det hade då börjat mullra lite i bakgrunden så vi bestämde oss för att ta hundarna på en promenad för att för hoppningsvis hinna med rundan innan regnet kom men det blev precis tvärt om. När vi hade gått en bit började det regna men det var ju varmt och skönt så det var inga problem.

Eftersom det fortfarande regnade när vi kom hem och Henke skulle ner till båten så fick han även handla så satte jag igång och baka bullar. Något som jag inte gjort på en herrans massa år. Å ska jag ändå baka är det lika bra att göra det rejält så jag gjorde dubbel sats. Det blev 85 bullar och innan jag var klar så hade klockan blivit 20  så det var dags att börja med middag.

13775976_10208526038022126_5567129578807400424_n

Som vanligt blev det grillat och sedan var jag så trött att jag somnade i soffan redan vid 22-tiden.

Inga kommentarer: