fredag, februari 02, 2024

Äntligen helg!

 Hade tänkt sitta hemma och jobba hela dagen idag men blev på plats på jobbet på förmiddagen fram till lunch. Då åkte jag hem till tjejerna, gick en promenad och käkade och körde sedan ett par timmar hemma innan jag tog helg vid 15:15 då Henke kom hem.

Blev en promenad genom Nordenholm plus en extra sväng ner till grillplatsen för att ta rätt på min ljusslinga som jag satt upp i en gran där nere i december. Den behövs inte längre och dessutom hade batterierna gjort sitt. Promenerade också skoterleden runt huset för att få en liten extra runda då det inte blivit någon löpning denna veckan.

På kvällen var Henke nere på stan för att tacka av en kollega som nu blir pensionär. Jag satt hemma och kämpade med att leta den perfekta hanhunden till Esset inför kommande parning.

Vid 23-tiden åkte jag in till stan och agerade chaufför till Henke, jubilaren och Ronnie och Maria.

Väl hemma tog jag ett glas bubbel och såg klart Morden i Sandhamn innan jag kröp till kojs strax efter midnatt.

Inga kommentarer: