lördag, februari 10, 2024

Kanonväder

 Henke i fjällen och jag hemma själv sedan en vecka tillbaka. Äntligen börjar temperaturen bli lite mildare och dessutom var det soligt och fint idag. 

Efter frukost så tog jag tjejerna på en promenad. Tanke var att gå genom byn men det var så härligt att jag fortsatte skoterleden bort över Östanbräckstjärnen till Grytja och sedan tillbaka till vår by. 

Totalt nästan 8 km och på turen mötte vi både skidåkare, hästar och skotrar varav en som missat bron och kört ner i ett djupt tänktdike 😂

Väl hemma åkte jag en tur ner på stan för att handla lite och hämta ett paket så det blev en runda till både Träffpunkten, ICA Maxi och Coop.

När vi kom hem blev det en semla och lite soffslapp och sedan på eftermiddagen blev det ytterligare en promenad efter skoterspåret innan det blev mörkt. Totalt nästan 18000 steg idag. 💥💪👏

Till middag blev det andra halvan av smörgåstårta och resterna av bubblet medan jag såg melodifestivalen och mera skidor.

Inga kommentarer: