onsdag, maj 01, 2013

Å så kom vi in i maj

Hade funderingar på att börja fixa med matrummet idag men hade inget spackel hemma. Blev istället en promenad med vovvarna och sen skottade jag ut den sista snön på gården så imorgon ska HELA vår tomt vara snöfri… På promenaden hände det nått med Vinnas ena klo för hela tassen var helt blodig när vi kom hem. Förmodligen har hon brutit klon för den har fel vinkel så nu blir det en tur till veterinären i morgon så att de får ta bort hela klon. Konstigt att hon inte visar nån smärta…

Precis när jag var klar kom Lasse och Birgitta cyklande. Vi gick en runda på gården, tog en tur ner till skön och grillade sedan korv och åt lite lunch.¨

När de hade åkt frös jag som sjutton så efter att ha hängt tvätt kröp jag ner under filten och somnade som en stock. När jag vaknade var det dags att gå en tur med hundarna igen och sen satte vi igång med maten. Idag blev det en god fisksoppa med musslor och räkor. Mums!!!

2013-05-01 19.48.16

På kvällen såg vi barngalan och då började också Vinna få ont i tassen. I morgon får hon hänga med i bilen direkt från morgonen. Jag ska till tandläkaren men sen åker jag till veterinären med Vinna. Hoppas att det läker fort för nu när det äntligen blivit barmark så vill jag ju träna. Har ju massor med träningar inplanerade.

Inga kommentarer: