lördag, maj 04, 2013

Vilken skitdag!!!

Somnade i soffan redan vid 8-tiden i går och även om jag vaknade till en del på morgonkvisten så somnade jag om och när jag vaknade ordentligt så var klockan 09:20. Jösses, sov nog 12 timmar i natt…

Mycket sömn var nog det som gjorde att jag var så seg idag. La om Vinnas tass och åt frukost innan jag tog hundarna på en promenad. Tänkte att Vinna skulle få vara lite lös idag men se det skulle jag inte gjort. Jösses vad hon röjde och till sist sprang hon genom ett blötområde i skogen å då fastnade stöveln så den åkte av och hela hon var helt geggig. Blev duschen för henne och bara att rengöra och lägga om tassen på nytt.

När Henke kom hem efter att ha varit och jobbat några timmar på förmiddagen käkade vi lunch men sen blev det lite slapp i soffan och datafix. Gick en längre promenad och tänkte börjar kratta gården men se då började det regna så det blev inget med den saken. Istället kom hyllan i förrådet upp och Henke drog om nätverkskabeln i vardagsrummet. Fick också upp lite en låda med pokaler och rosetter och gjorde dessutom en tavla av några rosetter. Alltid något men annars har det verkligen varit en riktigt skitdag när det gäller att göra nått vettigt.

Det som jag trots allt gjorde var att träna in håll fast kort. Testade på Humla och hon kunde det direkt. Vinna fick hålla ett pressat den först en sväng på förmiddagen. På eftermiddagen gjorde i om övningen och då fick hon även testa att hålla en korv å se ta mig tusan, det funkade!!!

2013-05-04 16.59.12

2013-05-04 17.03.56     2013-05-04 17.01.25-1

2013-05-04 17.02.14-1

På kvällen tinade vi räkor och åt ägg, räkor, avokado och rostat bröd till middag. Gjorde dessutom lite varm kolasås på frysta blåbär till efterrätt. Mums!

Inga kommentarer: