tisdag, april 24, 2018

Både cykeltur och hundträning

På lunchen blev det en promenad med tjejerna och efter jobbet hade jag tänkt ta årets första och lugna cykeltur men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Massor med bilar efter byvägen. Stannade till och tittade på översvämningen och då kom en häst som tyckte att min cykel var skitläskig. Blev spattig och stegrades sig och sparkade så att ryttaren till sist fick hoppas av och leda hästen förbi cykeln. Sedan kom en lösspringande hund och dessutom mötte ytterligare en häst och en hel del motionerande människor. Jag som inte tagit springern utan höll i kopplen så det var lite stökigt. Men 5 km blev det i alla fall och direkt efteråt kastade jag i mig lite mat för att gå ut till härbret när vi skulle träna idag.

Vinna var något piggare idag. Markerade bra och lyssnade hyffsat på dirigering men inte sitt vanliga driv. Vi avslutade träningen vi den översvämmade sjön så det blev väl årets första vattenträning även om det inte var simdjup.

Trött i mössan var jag när jag kom hem vid 20:30 så jag avslutade kvällen framför tvn.

Inga kommentarer: