onsdag, september 22, 2021

Jobb och lite lydnad

 Satt hemma och jobbade idag då halva dagen ändå var möten. Hann med en massa på förmiddagen och jag och Anne-Sofie fixade att avrapportera kemikalieprojektet på eftermiddagen så det blev en bra arbetsdag.

På lunchen körde jag lite framförgående och efter jobbet så körde vi budföring och lite komendering på lydnadsmomenten. Tycker Esset känns ofokuserad och slarvig så jag hoppas verkligen att det går bättre till helgen. Jag tror att jag behöver vara väldigt tydligt på lördag så att jag inte missar några moment.

Det blir märkt så tidigt nu så nu får man inse att några apporteringsträningar inte kommer att kunna genomföras på kvällarna längre. På brukshundklubben är planen belyst så lydnad kan man förvisso köra men jag känner att det nog är dags att ta en liten träningspaus. Backa lite både när det gäller apportering och lydnad då förväntningarna börjar vara lite väl höga. Vi ska se till att göra detta i tid, innan förväntningarna blir föör höga...

Inga kommentarer: