torsdag, september 09, 2021

Storshopping och Bruksträning

 Idag var jag på inspektion i både Gnarp och Delsbo på förmiddagen. Avslutade i Delsbo och gick då in på Capricorn för att kolla på lite kläder och kom ut drygt 3000 kr fattigare men med en massa nya kläder. Tre kavajliknande överdelar, en långärmad lite snyggare tröja, ett par byxor, en blus och ett par byxor.

Åkte hem på lunch och jobbade eftermiddagen hemifrån fram till närmare 17. Direkt efter jobbet blev det en promenad med tjejerna och sedan åkte jag till klubben. Där inleddes träningen med platsliggning med skott med mig som skytt och med Vinna liggande i ledet. Gick hur bra som helst trots att det bara är andra gången i sitt liv som hon ligger platsliggning med skott, dessutom med mig som skytt bakom den här gången.

Efter det så fick hon köra alla lägremomenten med undantag från krypet och det gick finfint.

Esset var taggad när hon fick komma ut. Nötte framförgående och sedan körde jag igenom alla övriga lydnadsmoment i apellklass. Känns som att alla moment sitter bra. Budföring är långt ifrån klart till främlingar och framförgåendet kör vi fortfarande med synlig target men det börjar gå riktigt bra. Trötta och nöjda hundar när vi åkte hem vid 19:30-tiden.

Till middag hade Henke idag fixat spagetti och köttfärssås. Orkade inte så mycket mera idag utan såg lite friidrott men somnade när Duplantis hade hoppats första gången på världsrekordhöjden 6,19.


Inga kommentarer: