tisdag, juli 25, 2017

Viltträning

Började dagen med en lång promenad med tjejerna och sedan tog jag med vilt och gick ut i skogen för lite viltträning med Vinna. Började med en dubbelmarkering vid vattnet. Fin stadga, fina markeringar och fina avlämningar. Gick sedan upp i skogen där jag lagt ut ett sök med canadagås och änder. Första anden kom in fint men sedan kom hon till gåsen. Den noppade hon men den var så stor så jag tror att det beror på det. Då satte hon igång å käka på en and också men då blev jag riktigt förbannad. Hon fick sedan ta in 6 vilt å det gick väldigt bra.

Efter detta tog vi en riktig arbetsdag! Henke snickrade på ett räcke till gäststugan medan jag satte igång med att byta ut några genomruttna takbräder på det blivande hundhuset. Räcket blev klart och så också taket. Räcket ska målas vitt men eftersom vi använde tryckat virke så väntar vi till nästa år med målningen så att virket hinner torka ordentligt.

På kvällen, vid midnatt gick vi ut och badade tunna. Härligt att få ett bad i mörkret.

20264756_10211695228153613_8861006967652058299_n

Inga kommentarer: