söndag, mars 10, 2024

Älgkontakt och hundträning

 Sov extremt dåligt i natt av någon anledning så det var ingen match att stiga upp vid 7-tiden idag. Henke hade hunnit vara uppe en stund och börjat titta på nån serie vilket jag inte är särskilt intresserad av. Tog min kopp kaffe och vaknade till och tog sedan med Esset på en promenad "runt huset" efter skoterspåret. I förra veckan gick vi ju på en älg efter den sträckan och idag stötte vi på två älgar i det området. 

Efter promenaden blev det frukost och sedan begav jag mig mot Delsbo för årets sista ridhusträning med Flatcoatedretrieverklubben.





På vägen hem stannade jag till hos Zenitha och lämnade över vinsten som hon vann på utlottningen och sedan stannade jag till och tvättade bilen också. När jag sedan väl kom hem gick vi en långpromenad med lite markeringar och dirigeringar som tjejerna fick ta. 

Nu var både Esset och Vinna nöjda med aktiviteter för idag.

Kvällen blev lugn med Västerbottenlax till middag och Mästarnas Mästare och Nora Sand som tv underhållning.

Inga kommentarer: