tisdag, mars 19, 2024

Arbetsdag hemma

 Brukar inte köra så många hela arbetsdagar hemifrån nu mera men det är väldigt skönt att göra det när man har mycket att läsa eller skriva. Dessutom får jag då till mina löprundor så idag när jag suttit hemma så har det också blivit mycket motion. 

Gick morgonpromenaden istället för Henke innan jag satte mig för att jobba klockan 06:15. Glömde sedan tid och rum så förmiddagsfikat, som när jag jobbar hemma, blir löprunda genomfördes först klockan 13:30. Det var på sätt och vis skönt eftersom det då hade hunnit bli plussgrader. Blev en 5,1 km runda idag.

Jobbade vidare och tog lunch vid 12:45 då det blev en promenad efter skoterspåret. Gick bort efter vägen till Carlssons och vek där ner på skoterleden tillbaka hemåt men fortsatte först rundan bakom huset så det blev i alla fall 2,5 km.

Henke åkte och handlade efter jobbet så jag satt och jobbade fram till 16:30 och när han kom hem blev det den vanliga promenaden genom byn, 4 km.

Kloklippning, örontrimmning, middag och sedan somnade jag nog rätt direkt efter detta.

Inga kommentarer: